Na nasz warsztat przyjechało już pełnoletnie lecz wciąż często spotykane i lubiane BMW serii 3 z 2000 roku E46
Problemy z zawieszeniem?
Samochód na lodzie uderzył tylnym lewym kołem w krawężnik , nic poważnego się nie uszkodziło jednak po kilku dniach zaczęło hałasować łożysko w tym kole. Normalnie wymianę łożyska staramy się robić bez demontażu całego zawieszenia ale w tym przypadku okazało się że poza łożyskiem jest kilka innych rzeczy wymagających wymiany.
Jak powinien wyglądać kompleksowy serwis zawieszenia.
Na samym początku zauważyliśmy pękniętą sprężynę zawieszenia, dalej okazało się że tuleje wahliwe maja luz i stukają, natomiast dolne i przednie tuleje metalowo gumowe są bardzo mocno sparciałe. Kłopotliwe okazało się dobranie sprężyn. Auto stało wyraźnie niżej niż inne które były u nas wcześniej. Sugerowało to, że poprzedni właściciel zamontował obniżone zawieszenie. Było ryzyko że możemy nie trafić z wysokością sprężyn i auto będzie stało nierówno. Po krótkich konsultacjach z klientem zapadła decyzja żeby zamiast kupować dwie tylne sprężyny i ryzykować różnicę w wysokości przodu względem tyłu, kupić zestaw czterech. Wybór padł na bardzo popularny i ceniony zestaw firmy Eibach Pro Kit. Decyzja okazała się trafna, samochód zachował dotychczasowy styl a renomowane sprężyny pracują świetnie.
Na koniec trochę drobiazgów jak wymiana oleju w tylnym dyferencjale i regulacja hamulca ręcznego.
Po wymianie łożysk, sprężyn i tulei, została ustawiona geometria. Auto jedzie cicho, prosto i pewnie. Czyli tak jak powinno po wizycie w warsztacie.