VW Passat 1,9 TDI – wymiana rozrządu wrocław

zamontowany głośnik vw passatnasz mechanik w trakcie montażu powierzonych przez klienta głośnikównowy rozrząd w starym silniku 1,9 tdi po montażuzdemontowany przód auta w czasie wymiany rozrząduodzysk czynnika chłodniczego w czasie demontażu przodu auta
Wymiany rozrządu to jedne z ulubionych prac jakich podejmujemy się w naszym serwisie samochodowym. Na zdjęciach powyżej widać stację do obsługi klimatyzacji którą odzyskujemy czynnik chłodniczy przed demontażem chłodnic, widok ogólny rozrządu po zamontowaniu nowych elementów (widoczna również nowa pompa wody) oraz naszego pracowanika w trakcie montażu powierzonych przez klienta głośników. W przypadku aut z grupy VW z silnikami ustawionymi wzdłużnie koszt wymiany rozrządu jest najczęściej około 20-30% wyższy niż w autach z silnikiem ustawionym poprzecznie, właśnie ze względu na konieczność demontażu przodu auta. Z tego też powodu warto takie prace powierzać doświadczonym mechanikom którzy nie zniszczą naszego auta w czasie demontażu zderzaka, lamp, pasa przedniego itd. a później będą potrafili poskładać całość jak należy.

Uszkodzona cewka zapłonowa pewnego rovera.

przebicia cewki denso
Pewnego dnia do naszego auto serwisu trafił Rover 45 źle pracujący na wolnych obrotach i tracący moc. Diagnoza usterki nie była trudna ponieważ nawet przy zamkniętej masce odrazu było słychać charakterystyczne strzały… Powyżej zdjęcie dość nietypowej usterki tego typu cewki w efekcie której silnik od czasu do czasu pracował na 3 cylindry.

Contitech BTT Hz – teraz w naszym auto serwisie !

Dołączyliśmy do elitarnego grona (zaledwie garstka serwisów w całej Polsce) posiadaczy urządzenia Contitech BTT Hz. BTT Hz jest urządzeniem służącym do ultradźwiękowego pomiaru napięcia pasków rozrządu, wielorowkowych i klinowych. Firma Contitech wraz z urządzeniem dostarcza bogatą bazę danych serwisowych dzięki czemu możemy zagwarantować Państwu że zainstalowany w naszym warsztacie pasek rozrządu (lub inny) napięty jest w sposób perfekcyjny – przewidziany przez producenta danego silnika. Właściwe napięcie paska rozrządu jest najważniejszą czynnością serwisową, decydującą o bezawaryjnej pracy tego komponentu. Przyrząd firmy Contitech pozwala na pomiar napięcia paska wszystkich wiodących producentów, nie tylko pasków Contitech.

Dotychczas mieliśmy możliwość przetestowania urządzenia podczas wymiany 4 rozrządów w zupełnie różnych silnikach i możemy powiedzieć że to naprawdę działa ! Po napięciu paska kolejne pomiary są perfekcyjnie powtarzalne, co świadczy i ich wysokiej precyzji. Przyrząd pomiarowy BTT Hz jest przez nas wykorzystywany przy każdej wymianie paska rozrządu który nie jest napinany w sposób automatyczny.

Określanie napięcia pasków poprzez jednostkę Hz jest aktualnym trendem promowanym przez producentów silników i podzespołów. Już wkrótce znajdą Państwo na naszych stronach artykuł w którym pokażemy jak wymieniamy rozrządy i z jakich jeszcze narzędzi korzystamy.
Przyrząd do pomiaru napięcia pasków rozrządu

 

Wymiana uszczelki głowicy silnika 1,3 cdti w Oplu Combo Wrocław

wymiana uszczelki głowicy 1,3 cdti

Opel trafił do nas z uszkodzoną uszczelką głowicy – płyn chłodniczy przedostawał się do miski olejowej. Po zdemontowaniu głowicy stwierdziliśmy również znaczne zużycie trzonków zaworów i dźwigienek zaworowych. Najbardziej zużyte trzonki zostały przeszlifowane, natomiast dźwigienki zostały wymienione na nowe. Ubytek materiału w dźwigienkach zaworowych wynosił do ok 0,7mm i spowodowany był najprawdopodobniej brakiem ruchu zaworów wokół ich osi. Na zdjęciu poniżej widoczna jest głowica w czasie montażu na silniku. Przed montażem silnika w autoryzowanym serwisie BOSCH’a zostały również wyczyszczone i sprawdzone pod względem działania wszystkie wtryskiwacze Common Rail.
głowica 1,3 cdti