Wymiana sprzęgła wraz z kołem dwumasowym w Maździe 6 z dwu litrowym silnikiem diesla to finansowo naprawdę bolesna naprawa. W aucie widocznym powyżej naprawa była następstwem niewłaściwej eksploatacji samochodu polegającej na jeżdżeniu na tak zwanym „półsprzęgle”. Na zdjęciach powyżej widoczne jest charakterystycznie przebarwione od nadmiernej temperatury i pełne pyłu z tarczy sprzęgłowej koło dwumasowe (proszę zwrócić uwagę również na smar wydostający się z łożyska prowadzącego) jeszcze przed demontażem z auta, przytarte przez masę wtórną śruby mocujące koło do wału silnika, spalona tarcza sprzęgła oraz smar wydostający się z koła dwumasowego oraz przytarty również przez masę wtórną nit. Koła dwumasowe tak znienawidzone przez użytkowników samochodów ze względu na swoją wysoką cenę, w rzeczywistości same w sobie są naprawdę bardzo trwałe. Do ich przedwczesnego uszkodzenia w 90% przypadków przyczyniamy się sami nadmiernie je obciążając jazdą na półsprzęgle, ciągnięciem ciężkich przyczep itd. Niewiele widziałem naturalnie zużytych kół dwumasowych w autach o przebiegu mniejszym niż 200000km dlatego jeżeli już doszło do takiej sytuacji warto poprosić mechanika żeby odbył z nami krótką jazdę po mieście i posłuchać jego uwag na temat naszego stylu prowadzenia auta.