Wymiana tulei wahaczy przednich, tarcz, klocków i opon Subaru Tribeca

Na nasz warsztat trafiło Subaru Tribeca. Do tego auta mieliśmy dobrać nowe opony w miejsce zupełnie zużytych zimówek na których przyjechało. Już w trakcie wjeżdżania na stanowisko zauważyliśmy bardzo dziwnie działanie hamulców. Oczywiście jako solidny serwis samochodowy, nie mogliśmy tego tak zostawić. Po zdjęciu kół okazało się że tarcze i klocki są w fatalnym stanie i wymagają natychmiastowej wymiany. Poza hamulcami mocno zużyte były także tuleje przednich wahaczy.

A miała być zwykła wymiana opon.

Auto pochodziło z rynku amerykańskiego więc wybór części nie był tak duży jak do modeli europejskich. Mimo mniejszego wyboru udało się dobrać tarcze i klocki renomowanej firny TRW. Przy okazji wymiany tarcz i klocków został zmieniony na świeży płyn hamulcowy, a hamulec postojowy wyregulowany.

Po wymianie tulejek w wahacza została ustawiona geometria zawieszenia. Na nowych oponach auto zaczęło się prowadzić stabilnie i pewnie.

20210302_140833
20210302_141049

Wymiana klocków tarcz ceramicznych Porsche 911 997

Nasz warsztat odwiedziło bardzo mocne auto, Porsche 911 Turbo.

Samochód wyposażony w silnik biturbo generujący ponad 450 KM. Do zatrzymania takiej mocy potrzebne są też nieprzeciętne hamulce. I właśnie z tego powodu fabryka zamontowała najbardziej zaawansowany system jaki był dostępny. Hamulce oparte na zaciskach Brembo i tak zwanych „pływających tarczach”, tarczach ceramicznych. Zdolnych odprowadzić ogromne ilości ciepła powstającego podczas hamowania. Tarcze współpracują ze specjalnymi klockami. Chociaż na pierwszy rzut oka wyglądają jak zwykłe klocki zapewniają niesamowite parametry. Czytaj dalej