Na wiosnę tego roku podjęliśmy się naprawy silnika 3,5 V6 z Nissana
Murano. Głównym problemem było szalone zapotrzebowanie motoru na olej, ponadto auto jak na swoją moc nie dawało oczekiwanych wrażeń w trakcie jazdy…
Archiwa kategorii: Co robimy
Dorabianie przewodów hamulcowych Wrocław.
Od dnia 25.11.2010 jesteśmy jedynym autoryzowanym serwisem Przedsiębiorstwa WP zajmującym się sprzedażą i dorabianiem miedzianych przewodów hamulcowych.
W stałej ofercie posiadamy większość zakończeń przewodów hamulcowych co pozwala nam na dorobienie przewodów do niemal każdego auta.
Przy zarabianiu przewodów hamulcowych korzystamy z profesjonalnych narzędzi przedsiębiorstwa WP umożliwiających zarabianie przewodów również pod autem co pozwala na idealne dobranie długości przewodu hamulcowego.
Land Rover Defender 110 – Wymiana uszczelki pod głowicą Wrocław
Land Rover Defender 110 z silnikiem TD5 trafił do nas z dość ciekawym objawem. Auto od czasu do czasu potrafiło zacząć wyrzucać ze zbiorniczka wyrównawczego płyn chłodniczy, po jego uzupełnieniu znów przez kilka dni jeździło jak należy a następnie sytuacja powtarzała się… Czytaj dalej
Porsche 911 wymiana tarcz i klocków hamulcowych Wrocław
Niedawno mieliśmy okazję zająć się hamulcami pewnego Porsche 911 996, co bez wątpienia było dla nas dużą przyjemnością i jednocześnie okazją do bliższego poznania tego pięknego auta. Czytaj dalej
Mazda 6 2,0 DI – wymiana sprzegła i koła dwumasowego wrocław
Wymiana sprzęgła wraz z kołem dwumasowym w Maździe 6 z dwu litrowym silnikiem diesla to finansowo naprawdę bolesna naprawa. W aucie widocznym powyżej naprawa była następstwem niewłaściwej eksploatacji samochodu polegającej na jeżdżeniu na tak zwanym „półsprzęgle”. Na zdjęciach powyżej widoczne jest charakterystycznie przebarwione od nadmiernej temperatury i pełne pyłu z tarczy sprzęgłowej koło dwumasowe (proszę zwrócić uwagę również na smar wydostający się z łożyska prowadzącego) jeszcze przed demontażem z auta, przytarte przez masę wtórną śruby mocujące koło do wału silnika, spalona tarcza sprzęgła oraz smar wydostający się z koła dwumasowego oraz przytarty również przez masę wtórną nit. Koła dwumasowe tak znienawidzone przez użytkowników samochodów ze względu na swoją wysoką cenę, w rzeczywistości same w sobie są naprawdę bardzo trwałe. Do ich przedwczesnego uszkodzenia w 90% przypadków przyczyniamy się sami nadmiernie je obciążając jazdą na półsprzęgle, ciągnięciem ciężkich przyczep itd. Niewiele widziałem naturalnie zużytych kół dwumasowych w autach o przebiegu mniejszym niż 200000km dlatego jeżeli już doszło do takiej sytuacji warto poprosić mechanika żeby odbył z nami krótką jazdę po mieście i posłuchać jego uwag na temat naszego stylu prowadzenia auta.
VW Passat 1,9 TDI – wymiana rozrządu wrocław
Wymiany rozrządu to jedne z ulubionych prac jakich podejmujemy się w naszym serwisie samochodowym. Na zdjęciach powyżej widać stację do obsługi klimatyzacji którą odzyskujemy czynnik chłodniczy przed demontażem chłodnic, widok ogólny rozrządu po zamontowaniu nowych elementów (widoczna również nowa pompa wody) oraz naszego pracowanika w trakcie montażu powierzonych przez klienta głośników. W przypadku aut z grupy VW z silnikami ustawionymi wzdłużnie koszt wymiany rozrządu jest najczęściej około 20-30% wyższy niż w autach z silnikiem ustawionym poprzecznie, właśnie ze względu na konieczność demontażu przodu auta. Z tego też powodu warto takie prace powierzać doświadczonym mechanikom którzy nie zniszczą naszego auta w czasie demontażu zderzaka, lamp, pasa przedniego itd. a później będą potrafili poskładać całość jak należy.
Wymiana sprzęgła w Peugeot 206 CC S16 w naszym auto serwisie.
Na zakończenie roku do naszego serwisu przyjechało ciekawe auto jakim niewątpliwie jest Peugeot 206CC w wersji Roland Garros z 2 litrowym silnikiem S16. Auto trafiło na warsztat z powodu uszkodzenia łożyska oporowego sprzęgła. Na zdjęciach poniżej wpisu możecie zobaczyć w jakim stopniu łożysko zaczęło się rozpadać na kawalki, przy okazji wydając z siebie niezwykły ryk :) . Tego rodzaju usterka jest w dużej mierze spowodowana wciskaniem pedału sprzęgła w czasie dojazdu i postoju na światłach, jazdy w korku itd. Pamiętajmy o tym, że sprzęgło w codziennym użytkowaniu służy wyłącznie do ruszania, zmiany biegów i zatrzymania auta, w każdym innym wypadku trzymamy lewą nogę obok, a nie na pedale. Peugeot wraz z łożyskiem oporowym otrzymał od naszego warsztatu nowe sprzęgło, które również nadawało się do wymiany i znów dzielnie służy swojej właścicielce.
Uszkodzona cewka zapłonowa pewnego rovera.
Pewnego dnia do naszego auto serwisu trafił Rover 45 źle pracujący na wolnych obrotach i tracący moc. Diagnoza usterki nie była trudna ponieważ nawet przy zamkniętej masce odrazu było słychać charakterystyczne strzały… Powyżej zdjęcie dość nietypowej usterki tego typu cewki w efekcie której silnik od czasu do czasu pracował na 3 cylindry.