Audi A6 2,5 TDI AEL – wymiana rozrządu i regeneracja turbosprężarki.


Kilka dnia temu w naszym warsztacie zagościł bardzo zadbany i bogato wyposażony egzemplarz Audi A6 z supertrwałym rzędowym silnikiem 2,5 Tdi AEL. Auto posiada międzyinnymi 6 biegową manualną skrzynię biegów !

W wymienionym aucie wymieniliśmy kompletny rozrząd, uszczelniacze wałka rozrządu, wału korbowego oraz została oddana do regeneracji turbosprężarka. Celem naprawy było przedewszystkim usuniecie wszelkich wycieków i naprawa turbosprężarki której wirnik kompresji był już mocno wymęczony po kontakcie z jakimś ciałem obcym… Niestety nie zdążyłem go sfotografować przed oddaniem turbosprężarki do naprawy. Na zdjęciu poniżej widać zainstalowany nowy rozrząd wraz z nową pompą wody i pustą przestrzeń po zdemontowanej turbosprężarce (z lewej strony).

Maxima QX 2,0 V6 – naprawa głowic silnika Wrocław

maxima qx 2,0
Około trzech miesięcy temu podjeliśmy się wykonania naprawy dość nietypowego auta jakim jest Nissan Maxima QX. Auto trafiło do nas z silnikiem pracujacym na tylko 4 cylindrach. Po rozmowie z klientem zabraliśmy się do diagnostyki silnika i pomiaru kompresji cylindrów, która wykazała brak ciśnienia na 2 cylindrach, niestety po jednym z każdej głowicy. W konsekwencji należało oczywiście rozebrać silnik.

nissan maxima diagnostyka

Czytaj dalej

Contitech BTT Hz – teraz w naszym auto serwisie !

Dołączyliśmy do elitarnego grona (zaledwie garstka serwisów w całej Polsce) posiadaczy urządzenia Contitech BTT Hz. BTT Hz jest urządzeniem służącym do ultradźwiękowego pomiaru napięcia pasków rozrządu, wielorowkowych i klinowych. Firma Contitech wraz z urządzeniem dostarcza bogatą bazę danych serwisowych dzięki czemu możemy zagwarantować Państwu że zainstalowany w naszym warsztacie pasek rozrządu (lub inny) napięty jest w sposób perfekcyjny – przewidziany przez producenta danego silnika. Właściwe napięcie paska rozrządu jest najważniejszą czynnością serwisową, decydującą o bezawaryjnej pracy tego komponentu. Przyrząd firmy Contitech pozwala na pomiar napięcia paska wszystkich wiodących producentów, nie tylko pasków Contitech.

Dotychczas mieliśmy możliwość przetestowania urządzenia podczas wymiany 4 rozrządów w zupełnie różnych silnikach i możemy powiedzieć że to naprawdę działa ! Po napięciu paska kolejne pomiary są perfekcyjnie powtarzalne, co świadczy i ich wysokiej precyzji. Przyrząd pomiarowy BTT Hz jest przez nas wykorzystywany przy każdej wymianie paska rozrządu który nie jest napinany w sposób automatyczny.

Określanie napięcia pasków poprzez jednostkę Hz jest aktualnym trendem promowanym przez producentów silników i podzespołów. Już wkrótce znajdą Państwo na naszych stronach artykuł w którym pokażemy jak wymieniamy rozrządy i z jakich jeszcze narzędzi korzystamy.
Przyrząd do pomiaru napięcia pasków rozrządu

 

Audi A5 3,0 tdi quattro – Wymiana tarcz i klocków.

Na początku listopada mieliśmy okazję popracować z jednym z najładniejszych coupe na rynku. W widocznym na zdjęciu Audi A5 wymieniliśmy przednie tarcze oraz klocki hamulcowe przód i tył. Auto wyposażone jest w tylne zaciski hamulcowe zintegrowane ze sterowanym elektrycznie hamulcem postojowym który wymaga podłączenia komputera diagnostycznego w celu odblokowania zacisków na czas wymiany klocków a także ich adaptacji po montażu. Cieszymy się że w naszym warsztacie pojawia się coraz więcej tak młodych aut. Zaufanie naszych klientów i każde kolejne auto tej klasy na naszych podnośnikach to dla nas duża motywacja do nauki i oczywiście prestiż dla naszego auto serwisu. Na koniec warto wspomnieć o kosztach takiego serwisu, który w wypadku aut klasy premium jest nieporównywalnie niższy w stosunku do oferty autoryzowanych stacji obsługi przy zastosowaniu oczywiście części tej samej klasy.
Jakie tarcze i klocki do Audi A5

 

GAZ 66 w naszym warsztacie.

Niedawno w naszym warsztacie pojawił się GAZ 66 w którym wymieniliśmy kompletne sprzęgło oraz koło zamachowe. Jak widać nasza hala potrafi pomieścić nie tylko auta osobowe i dostawcze. GAZ robi niesamowite wrażenie i pozwala w bardzo bezpośredni sposób poczuć klimat radzieckiej techniki przyprawionej benzynowym silnikiem V8 zasilanym pojedynczym gaźnikiem. Prowadzenie tego auta wymaga naprawdę mocnych nerwów i niezłej zręczności. Polecamy wszystkim wielbicielom sportów ekstremalnych z poziomu base jumpingu :).
Wiertnica gaz 66 w naszym warsztacie samochodowym.

Regeneracja belki skrętnej Citroen, Peugeot Wrocław

Jednym z zadań jakich podjeliśmy się w naszym auto serwisie w ostatnim czasie, była regeneracja belki skrętnej Citroena Xsary. Belka została zdemontowana i zawieziona do regeneracji w wyspecjalizowanym zakładzie. Następnego dnia zamontowaliśmy zregenerowaną belkę wymieniając przy okazji skorodowane przewody hamulcowe oraz uszkodzone cylinderki bębnów hamulcowych. Regenerację belek skrętnych zlecamy zewnętrznej firmie ponieważ nierzadko poza wymianą łożysk igiełkowych i uszczelnień niezbędna jest również regeneracja czopów i gniazd łożysk do wykonania której konieczne jest posiadanie wyspecjalizowanego parku maszynowego. Dodatkowo zyskują państwo gwarancję na regenerację belki wystawioną przez wyspecjalizowany renomowany zakład zajmujący się wyłącznie regeneracją belek skrętnych.
regeneracja belki skrętnej peugeot citroen renault

Audi Q7 4,2 Tdi w warsztacie samochodowym Sport-Technika

Audi należy do jednego ze stałych klientów naszego warsztatu. W aucie regularnie dokonujemy bieżących napraw, takich jak: wymiana oleju i filtrów, wymiana klocków i tarcz hamulcowych oraz w każdym sezonie w aucie wymieniamy i wyważamy koła. Dwukrotnie również naprawialiśmy w aucie opony, co pomimo ogromnych 20″ kół nie nastręczyło dużych problemów przy demontażu koła na montażownicy do opon którą posiadamy.
serwis audi q7 wrocław sport-technika